25.9.2014

MÄ SYNNYIN HYMY HUULILLA

Tein tänään syyssiivouksen. Pesin lattioita, toin matot vihdoin viimein sisälle ja siivosin saunan ja pesuhuoneen. Lisäksi raivasin puuhellan tyhjäksi, jotta saunan lisäksi siihenkin saisi laittaa tulet, eikä minun ja Jalmarin tarvitse enää palella.blogiin3 Muutama postaus sitten haikailin syksyn tuloa. Nyt kun syksy on täällä ja olen jo jonkin aikaa kulkenut villasukat jalassa, kerrospukeutunut mahdollisimman hyvin ja kaapannut Jalmarin kainaloon lämmittäjäksi, olen myös joutunut omatoimisesti ensimmäistä kertaa lämmittämään taloa. Minulla on pahasti puutteita erätaidoissa, sillä tulen tekeminen vie edelleen mahdottoman kauan aikaa. Harvassa on ne kerrat, kun saunan pesä syttyy ensimmäisellä yrittämällä! No, harjoituksen puutetta sanon minä.
blogiin2En muistaakseni ole paljonkaan puhunut nykyisestä asumuksestamme. Lyhyesti sanottuna tällä hetkellä käytössämme punaisesta mummon mökistä on tupakeittiö, pesuhuone (jossa ei ole toimivaa suihkua), sauna, vessa ja pienenpieni oveton makuuhuone. Yritän silloin tällöin valaista teitä myös kuvin, mutta koska tämä talo on edelleen minun esteetikon silmin kammottava mörskä, saatte aina vain pieniä maistiaisia. 
blogiin4
Mutta tiedättekö, nyt on SYKSY, mikä tarkoittaa sitä että pitää kaivaa kaikki viimevuotiset kynttilöiden jämät varastosta ja luoda valoa pimeyteen. Täällä sitä pimeyttä on vaikka muille jakaa. Tämä tuli todettua, kun Jalmari eräs ilta päätti lähteä ulos seikkailemaan. Mustaa kissaa oli mahdotonta nähdä pimeässä, mutta onneksi se osasi itse kotiin, eikä meidän tarvinnut menettää yöuniamme miettien kenen kitaan seikkailunhaluinen kissamme on joutunut.

Ei kommentteja :